vrijdag 18 januari 2008

Dag 3&4

Enkele updates geleden, hadden we geschreven: zo komen wij iedere dag naar beneden, onze excuses als er wat modder aan onze schoenen hangt. Wel zo komen wij vantegenwoordig alle dagen naar beneden:



Onze excuses dus als er wat stof aan onze schoenen hangt ;-)

Dit was er dus gebeurd op 16 januari. De muur die vroeger de voorste plaats van de eetplaats scheidde, is volledig weg. Er gaat een nieuwe komen, maar dan een goeie meter meer naar de straatkant toe. Ondertussen (17 januari) staat ook de kolom er al onder, maar daar heb ik geen goeie foto van. En daar is een goeie reden voor: de aandacht werd weggetrokken naar een iets grotere verandering: de achtermuur.




De schouw die in de eetplaats stond is ook volledig weggebroken, want tegen deze wand komt de keuken, en we wouden natuurlijk niet "zoveel" plaats kwijtgeraken.



Ik kon het niet laten, maar als je al dat roet bekijkt, is het precies een zwerm van de plaag van de zomer 2007... Dit is ze dan: onze processierups...

Dit is nu dus het zicht vanuit de tuin. Ik kan me voorstellen dat het een beetje moeilijk te oriƫnteren wordt, dat is het voor mij ook als ik de foto's bekijk.

Het stukje achtermuur in 't midden is dus volledig weg. Een vrij essentieel stukje! Vandaar die grote poutrel. Normaal gezien gaat er nu ook nog een stukje van het overgebleven deel rechts weg, kwestie van dat zo klein mogelijk te maken. Vanaf daar begint de keuken.

Wat ze vandaag gaan doen, weet ik eigenlijk niet goed. Ik veronderstel de achtermuur verder in orde maken en misschien de grond al nivelleren. We zien wel, updates volgen (als internet blijft werken).

Geen opmerkingen: